KAKO ŠPARATI KALORIJE

Veliko krat se zgodi, da nas v času več prostega časa (recimo sedaj v obdobju ukrepov zaradi virusa), izletov ali za čas vikendov čakajo razne zabave, obilnejši obroki ali enostavno nekaj dni, ko bi si radi privoščili tisto česar se običajno izogibamo. Kako torej kljub malce drugačni hrani ohraniti količino kalorij, ki odgovarja našemu metabolizmu in dnevni porabi našega telesa?

Študija, ki jo je opravil “Journal of Nutrition” razkriva, da se večina ljudi, ki je navajena popaziti kakšno hrano in koliko hrane vnaša v svoje telo, odloča, da v takih primerih spušča zajtrk, v nekaterih primerih pa celo kosilo. Zavedati se je treba, da to pripelje do tega, da se zaradi takega načina v večernih urah s praznimi želodcem in lačnimi očmi nespametno odločajo za velike količine hrane, ki hitro preseže dnevni vnos kalorij kljub temu, da so čez dan zaužili manj hranil.

Ista študija je ponudila tudi pametnejšo rešitev, ki je povsem dostopna in ne prinaša drastičnih restrikcij hrane in količine kalorij. Enostavno – izberite hrano, ki si jo želite, le porcija naj bo manjša. Vzporedna študija je dokazala, da lahko na ta praktičen način zmanjšaš količino kalorij tudi do 22%, kar je skoraj četrtina dnevnega vnosa.

Nasveti, ki vam v takih primerih pridejo prav so naslednji:

  • zajtrk naj bo običajen in kot ponavadi, seveda pa ne pozabite na beljakovine
  • preko dneva spijte dovolj vode, ki vam bo pomagala, da ostanete hidrirani
  • ko pride čas za omenjeni obrok naj bo porcija enostavno manjša
  • tako boste zaužili nekaj kar ste si zaželeli, obenem pa ne boste pretiravali in se prenajedali