27 januarja, 2020

HRANA ZA ZDRAVO KOŽO 2. DEL

Prehrana je bistvena za zdravje nasploh. Nezdrava prehrana lahko vpliva in škoduje prebavi, pripelje do nabiranja odvečnih kilogramov, poškuduje pa lahko tudi organe. Noben oz. malo kdo pa omeni kakšen vpliv ima prehrana na naš največji organ in to je koža. V nadaljevanju članka si lahko preberete nadaljevanje prvega dela, ki smo ga objavili prejšnji teden.

Brokoli:

Vsebuje ogromno vitaminov in mineralov, ki so dobri za kožo. Med njimi so cink, vitamin A in vitamin C. Brokoli ima med drugim lastnost, da varuje kožo pred oksidativnimi poškodbami, obenem pa vsebuje tudi sulforafan, ki ima proti rakave lastnosti. Brokoli nevtralizira proste radikale ter vsebuje tudi nekaj kolagena. Odličen je tudi kar se tiče varovanja pred sončnimi opeklinami.

Paradižnik:

Vsebuje vitamin C in vse večje karotenoide. Vse naštete sestavine imajo blagodejne učinke na kožo. Najboljši učinek oz. absorpcija karotenoidov pa se zgodi v kombinaciji paradižnika z olivnim oljem.

Temna čokolada (vsaj 70% ali več):

Efekt kakava na kožo je bistvenega pomena, seveda v normalnih količinah. Antioksidativna vrednost je taka, da je koža posledično bolj hidrirana in gosta. Pretok krvi v koži je tudi boljši v kolikor uživate temno čokolada, kar pomeni, da do kože pride več hranljivih snovi. Nekatere študije celo dokazujejo, da je pojav mozoljev manjši.

Zeleni čaj:

Vsebuje antioksidante, ki že splošno znano dobro vplivajo na marsikatero funkcijo v telesu.

Črno vino:

Resveratrol je tista sestavine, ki je prisotna v črnem vinu. V kolikor se črnega vina lotite oz. ga zaužijete v zmernih količinah, je resveratrol tisti, ki blagodejno vpliva na kožo.