15 decembra, 2019

“FIZIČNA AKTIVNOST IN APETIT”

Kot najbrž že veste, imamo ljudje signale sitosti, ki nam povedo kdaj je čas za jesti in kdaj je čas za nehati jesti. To nam omogoča, da vzdržujemo našo težo brez, da bi nam bilo potrebno tehtati vse kar pojemo. Dejstvo pa je, da niso vsi ljudje taki, da bi na tak način lahko normalno vzdrževali telesno težo, velik delež populacije je namreč preveč debelih. Spoznanja kažejo na to, da ko nismo dovolj telesno aktivni, se omenjeni signali sitosti nekako pokvarijo oz. ne znajo več oceniti kako in kaj. Kaj to pomeni? Da pojemo več kot porabimo, posledica pa je pridobivanje telesne teže.

Ko je fizična aktivnost nizka, so kalorije višje. Zakaj? Ker jih zaradi neaktivnosti ne porabimo. Ko pa se fizična aktivnost poviša, se kalorični vnos zniža na tak nivo, da se sovpada z nivojem fizične aktivnosti. To pomeni, da na tak način vzdržujemo telesno težo. Res je, da visoka fizična aktivnost poviša našo željo po hrani oz. naš apetit, a se tako hkrati poviša tudi sitost, posledično pa do prenajedanja ne pride.

Gre za logično dogajanje. V kolikor imate visoko fizično aktivnost, vam bo telo sporočalo, da ne potrebuje več hrane kot je potrebno, ker bi se tako po domače rečeno “zaštopalo” in telo nebi bilo več sposobno imeti enake fizične aktivnost zaradi previsokega vnosa hrane oz. tistega vsem nam poznanega občutka “polnosti.”

V nasprotju s prepričanjem mnogih, ni potrebno drastično povišati fizične aktivnosti za to, da bi pokurili več kalorij. Bistveno je, da pokurimo več kot pojemo oz. zaužijemo oz. da smo v kaloričnem deficitu. Po neki točki, namreč, visoka fizična aktivnost ne pomeni več visoke porabe kalorij. Prav iz tega razloga se za izgubo kalorij najprej obrnemo na pravilno prehrano na tak način, da znižamo vnos hrane. Nekje 10-25% kaloričnega deficita je logična rešitev v kolikor imamo normalen nivo fizične aktivnost. Fitnes, uteži, nekaj cardia in kakšen sprehod so čisto dovolj v primeru, da ste večinoma v sedečem položaju čez dan.

Gre torej za način življenja pri katerem je potrebno le poslušati telo, imeti normalno fizično aktivnost in vnos/porabo kalorij.